ما همیشه با تو بوده ایم....این روزها بیشتر

سیسمونی

1391/6/8 11:09
2,938 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی گشتم تا بفهمم معنا و مفهوم و ریشه ی واژه ی سیسمونی از کجاست.
یک حس غریبی میگفت که این یک کلمه ی فرانسویه ولی هیچ پشتوانه ی علمی ای (!) براش یافت نشد.

فعلا به همین بسنده کردم. 

و اما اندر حکایت سیسمونی ما :
از مدتها پیش از بارداری می شنیدم که مادران باردار از ماه هفت اتاق نوزادشون رو با کلی خوشحالی می چیدند و ماههای باقیمانده رو مدام به رفت و آمد به اتاق نوگلشون و  ذوق کردن و بی تابی کردن برای دیدن گل روی ش میگذراندند.

مدام این جمله رو می شنیدم : دیگه نمیتونم تحمل کنم ، میخوام ببینمش، چرا تموم نمیشه و...
یا اطرافیان که مدام به من تذکر می دادن : ماه فلانی ؟ واای حالا صبر کن مگه میگذره ! و بعد از توضیح من که : اتفاقا تا حالاش خیلی زود گذشته ، جواب می دادن :  نچ ! نمیگذره...

خلاصه ی تمام این حرف و حدیث ها این شد که در حالی وارد هفته ی 32 میشم که هنوز اتاقی واسه دخترم آماده نکردیـــــــم !

به نظرتون دیر شده ؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

فروغ
8 شهریور 91 15:00
نمیدونم راستش دیره یا نه! ولی به نظرم تا خیلی سنگین نشدید وسایل رو تهیه کنید شاید بهتر باشه
انشالا بقیشم به خوبی تا الانش بگذره و خانوم کوچولو به سلامتی به دنیا بیاد



فروشنده های تخت و کمد که خیلی نگرانم کردن !
ممنونم از دعای خوبت
مامی امیرحسین
8 شهریور 91 18:36
والا ما جزو دسته اول بودیم.
منتهی هر کی یه طوری حال میکنه!!
من در مورد تعیین دکتر همین وضع را دارشتم که تا این هفته دقیق تعیین نکردم پیش کی زایمان کنم!
حالا به نظرت دیر نیست؟


واسه دکتر که الان خیــــــــــلی دیره !
تارا
8 شهریور 91 20:05
نه بابا هنوز دیر نیست
ولی من که خیلی بدم میاد از این رسم غلط سیسمونی
به نظرم یه سری لوازم اولیه بخرن واسه بچه بعد که بزرگ شد متناسب با شرایط و آب و هوا و اندازه خود بچه واسش خرید کنن
من که سیسمونی ام اصلا به دردم نخورد
تابستونه هاش زمستون اندازم بود زمستونه هاش تابستون!!!!!!!!!!!!!!!
اونم با این رسم شیرازی ها که تا 7 سالگی !!!! لباس میدن
نوه خاله ام هم براش تخت نوجوان خریدن هنوز 10 سالش نشده تخت رو رد کردن رفت چون دیگه چیزیش نمونده بود و یه تخت جدید خریدن
کاش که ور بیوفته ماااااااااااااااااادر!!!!!!!!!!!


چه میدونم
فروشنده های تخت و کمد که خیلی نا امیدم کردن !
منم با ی سری از کارها موافق نیستم
خداکنه بتونم جلوی خانواده مقاومت کنم.
سمیه
8 شهریور 91 23:26
یکمی دیر شده
اخه اینم یکی از تجربه های شیرین این دوران هست که مطمئنا برای بچه دوم تکرار نمیشه!

همه همینو میگن !حالا چاره چیه؟!
شفق
9 شهریور 91 12:37
من این هفته یه خورده اش رو به کمک خاله ها و دخترخالم چیدم. سعی کن شروع کتی. نمیخواد خیلی کامل باشه. در حد ضروریات کافیه. ولی دیدنش آرومت میکنه.
اول یه لیست تهیه کن. اینجا خوبه: sismoony.com
کمک خواستی رو من حساب کن.


خوش به سعادتت !
ممنونم
میشه اول از همه بگی تخت و کمد از کجا بگیرم ؟ البته من شیرازم !
تارا
9 شهریور 91 16:04
خصوصی


ممنونم
نمیدونستم بایداز قبلی استفاده کنم .
خدمت میرسم
مسافر
9 شهریور 91 18:42
دیر که نشده
ولی زیاد وسیله نخر , به نظر من در حد دو سه ماه کافیه
بقیه اش رو ان شاءالله بعدا میخرید
مقاومت کنین به نظر من ارزششو داره
مخصوصا اسباب بازی زیاد نخر
لازم نیست به نظرم
در پناه خدا



خودمم اصلا با اسباب بازی موافق نیستم و قطعا نمی گیرم
ممنونم
هم از راهنمایی ها هم از دعای خیر
مسافر عزیز ، کجا باید بیام واسه بازدید؟؟
آدرسی ، ایمیلی
حانیه
10 شهریور 91 12:39
سلام. عزیزم. خوشحالم اومدی سایه روشن. خنده نشوندن به لبای دیگران هم یه جور ثوابه.
من که هنوز دوماهم نشده هرروز دارم به وسایلش فکر میکنم. سردرگمم چیا واقعا نیازه و چیا نه. کاش یه لیستی از لوازم خیلی ضروری داشتیم. چوبیها هم واقعا گرونن. از طرفی شاید استفاده هم نشن.
به نظرم بچه تا حداقل حداقل 2 سال رو که به تخت و کمد آنچنانی احتیاج پیدا نمیکنه. میکنه ؟ از طرفی ذوقش رو دارم بخرم. میترسم یه روز دلم بسوزه. بچمم بزرگ بشه بیاد بچه های دیگه رو ببینه چه اتاقهایی داشتند دل اونم بسوزه


ثواب بزرگی هم هست ! من تا حالا فقط داشتم تحقیق می کردم ! از بچه دارها پرسیدم ، به نتایج خوبی هم رسیدم.
کاری نکن که بعدا دلت بسوزه ، به قول دوستان این کارا فقط واسه بچه ی اوله .
فهیم
10 شهریور 91 13:19
سلام بر مامان مهربون
اول نمیدونم با این سایت آشنا هستی یا نه اما به نظر من سایت جامع و خوبیه
پیشنهاد میکنم یه سری بزنی،

http://www.mamisite.com/forum/index.php?sid=9a46707cab19a8014a58f7bd16c749c8

در هر زمینه اطلاعات داره و البته یه تاپیک هم برای خانومای باردار هست من که خیلی ازش خوشم میاد تجریات خوبی هم احتمالا برای خانم های باردار توشه
http://www.mamisite.com/forum/viewtopic.php?f=193&t=5116
درمورد خرید سیسمونی و مقدارش
( اونا هم خیلی هاشون دوست ندارن زیاد برای سیسمونی خرید کنن و با کمک هم و تجرشون چیزایی گرفتن که حالا از خریدش راضیند.
دوم: آپ کردم البته با معذرت آخه این هفته دوتا دندون کشیدم و حال خوشی نداشتم، امیدوارم مطلبم بهتر از قبل باشه.

سوم عزیزم مهم اینه که بخری در حد نیازت
واسه تولدش ، تخت اوایل به کارت نمیاد که، یه گهواره یا تخت کنار مادر که اونم آماده هست کافیه،
لباس هم فقط در حد سه ماه اول ، آخه غیر از فصل ها ممکنه بچت خیلی تپل یا لاغر باشه و کلی از لباس ها اصلا اندازش نشه،
میمونه عروسک و آسباب بازی که اونم چیزای آموزشی بگیر مثل کتاب پارچه ای و اینا و حساب اینم بکن که بعد از تولدش هر بار که خرید بری دلت میخواد براش خریدکنی و اگه سیسمونیت زیاد باشه دلت نمیادو اصراف هم هست.


بــــــــله ! عضوشم هستم !کاربر فعال !!!
ممنونم که اینقدر با حوصله به دغدغه هام فکر کردی و راه حل شونو هم گفتی.
تقریبا وسایل کوچیک داره تکمیل میشه ولی هنوز توی تخت و کمد موندیم.
امیدوارم که همه چیز به موقع راست و ریس بشه.
دعامون کن ؛
گل
10 شهریور 91 19:09
به نظر من که دیر نیست. به شرط اینکه سخت گیر نباشین و مثل من راحت خرید کنین. اگه خیلی وسواس به خرج میدی باید عجله کنی چون ممکنه گل دختر هول باشه و زودتر بیاد ها!!!
من آخرهای ماه هشت خرید کردم. همش هم توی دو هفته انجام شد. نگران نباش.


خیلی راحت خرید نمی کنم !!
الان دغدغه اصلی تخت و کمد هستش که فروشنده ها هم میگن امروز که سفارش بدم حداقل دو هفته طول می کشه آماده بشه و من هنوز انتخاب نکردم !
مامان نفس طلایی
10 شهریور 91 23:52
سلام دوستم من نمی دونم دیره یا زود چون تجربه اش و ندارم .. اما فکر کنم خیلی نگران تخت و کمدی ... مگه اماده نمیشه سفارش بدی؟ خوب می خوای از تهران سفارش بده و بگو فوری می خوام و بعد برات بفرستند ...


سلام عزیزم
آخه هیچ کدوم آماده ندارن ، باید سفارش بدیم تا واسمون بسازن و حداقل دو هفته طول میکشه !
مامان محمدمهدی
11 شهریور 91 0:45
منم تقریباً تو همین دوره رفتم خرید. اما از زور خستگی و ناراحتی جسمی؛خیلی از خریدهارو واگذار کردم به همسر و مادرم.شما هم اگه سختگیرید و براتون مهمه که خودتون همه چیرو انتخاب و خرید کنید پس زودتر اقدام کنید اگر نه مثل من راحتید با اینجور مسائل، پس دیر نشده و راحت باشید


من الان تقریبا فقط مشکلم تخت و کمده ، بقیه چیزا تقریبا آماده ست.
خدا رو شکر هنوز خیلی سنگین نشدم.
من خیلی مشکل پسندم !!!
شفق
11 شهریور 91 16:17
مارکها خیلی با هم فرق نمیکنه. مدلهاشون هم یکیه. درسته که تخت بچه شاید تا دوسال استفاده نشه ولی اگه الان نگیری بعدا خیلی گرونتر میشه. در ثانی شما که باید کمد و دراور بگیری، پس همه رو بگیر که بعدا به مشکل نخوری.



احتمالا همین کا رو می کنم.
ممنونم
مامان محمدمهدی
11 شهریور 91 17:08
خب پس جای شکرش باقیه.
راجع به کحمد و تخت هم یک نصیحت کنمت پند گیر:یک وقت گول این برادران فروشنده را نخوری.مثل من تخت بزرگ نگیری که فقط وبالت بشه.کمد هم گرچه ویترینیش بسی زیباست اما دردی دوا نخواهد کرد برای خیل لباسهای خریداری شده و هدیه گرفته شده


نظرت درباره تخت نوزاد - نوجوان چیه ؟
اینایی که بعدا پا تختی هاش جدا میشنو نوجوان میشن ؟
ویترین هم نه ولی کتابخونه دلم می خوااد ! واسه خودم (آیکون شیطنت)
مامان محمدمهدی
12 شهریور 91 9:33
هرچی نوشتم برات پرید
از این مدلهاییکه میگی یکی از دوستانم خریده الان هم خیلی راضیه(پسرش تقریبا همسن محمدمهدیه).بعضی هاشون میز تحریر هم میشن که فکر کنم کوچولوها خیلی خوششون میاد از داشتنش.حس بزرگ شدن بهشون دست میده باهاش


ممنونم عزیزم
راهنمایی های خیلی خوبی بود.
آسمونی
12 شهریور 91 12:01
سلام دوست شیرازی من
من تجربه ندارم اما شاید در ادامه بتونم کمک کوچیکی کرده باشم...
آدرس چندتا نمایندگی توی شیراز:
آپادانا: اواسط خیابان رحمت آباد
یاسمین: سیسمونی شهر نی نی اول خیابان خاکشناسی از طرف فلکه گاز
ارژن: خیابان زرگری روبرو دانشکده علوم قرآنی
زیتون چوب: سینما سعدی اوایل سی متری
به نظر خودمم دراور و کمد بزرگ بیشتر از هرچیزی مورد نیازه...فقط اگر اجاره نشین هستین مواظب باشین دور خودتونو خیلی شلوغ نکنید


سلام دوست خوبم
ممنونم عزیزم
حتما میرم سر میزنم
خدا رو شکر خونه خودمونیم.
مرجان
12 شهریور 91 15:57
در مورد سیسمونی : به نظر من که رسم بی خودیه ! دو نفر تصمیم به بچه دار شدن میگیرن< یکی دیگه باید وسایلش رو بده خیلی بی منطقه! اما من به سیسمونی با دو نگرش نگاه کردم یکی نگاه تربیت مدارانه خودم! و یکی نگاه ذوق مدارانه مامانم! سعی کن هر دوتاش رو رعایت کنی. ضمنا یک کم دیره اگر سخت پسندی چون دیگه کم کم خسته میشی و به خاطر نزدیک شدن به زایمان بالاخره مجبور میشی یه چیزی بگیری که تمام ایتم های لازم رو نداره پس بجنب! در مورد تخت و کمد هم به نظر من نوزاد نوجوان خیلی خوبه ، اون کسی که مامان محمد مهدی گفت هم احتمالا من بودم که خیلی راضی بودم.... اگر تو شیراز آپادانا نمایندگی داره به نظرم خوبه جنساش. امیدوارم موفق باشی عزیزم.