ما همیشه با تو بوده ایم....این روزها بیشتر

کلاس زایمان در آب

1391/4/20 22:55
333 بازدید
اشتراک گذاری

امروز اولین جلسه کلاس زایمان در آب تشکیل شد!
از ساعت 5 و نیم تا 7 و نیم ، و خب انصافا کلاس خوبی بود. 4 تا خانم کپل و شکم گنده که هی به شکماشون نگاه می کنن و با ذوق و خنده و شادی درباره ی این شکم های برامده حرف میزنن.

توی اتاق مجاور اتاق زایمان ! البته زائویی توش نبود !
کف زمین با کلی بالش و بالشتک و محیطی کاملا زنونه که چادر و روسری رو دراری و راحت لم بدی یا پاتو دراز کنی و خلاصه هر جور که راحتی بشینی سر کلاس.

توی این هوای گرم دو تا کولر هم روشن می کنن تا مبادا گرمت بشه.با پذیرایی مخصوص خانمهای باردار : شیر و خرما ! اینقدر خوشمزه بود که نگو ، انگار که تا حالا شیر خرما نخورده باشی!!!
 

یک مامای مهربون و با تجربه و خوش رو و خدا رو شکر معتقد! حدود یک ساعت واسمون حرف زد و به سوالاتنون جواب داد و چند تا آموزش تنفس رو کار کرد.بعد هم cd  آموزشی نرمش هایی رو واسمون پخش کرد.

حالا باید تمامشو تا هفته آینده تمرین کنم.

هیچ کدوم از اینایی که گفتم اصل مطلب نبود !!!
می خواستم بگم وقتی که برگشتم خیلی نق زدم ! و همسری مجبور شد با لپ تاپش بره توی اشپزخونه و با یک دستور نتی ، کوکو سیب زمینی بپزه !!!!

الان ی خورده عذاب وجدان دارم ... 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مرجان
21 تیر 91 8:38
عذاب وجدان برای چی؟
بارداری حال میده واسه همین چیزها دیگه.
فرصت ها رو از دست نده به قول وبلاگ " روزهای مادرانه"


آخه خودشم خیلی خسته بود؛
مهدیا
21 تیر 91 9:10
اینها کلاسهای آمادگی زایمان طبیعی بود یا زایمان در آب؟
مگه تو ایران زایمان در آب داریم؟
ولی خوب تعریف کرده بودی. تو بارداری من خبری از این کلاسها نبود. هر چند خداوند خیر ما رو سزارین قرار داده بود


وا! معلومه که داریم!؟
این کلاسا واسه زایمان طبیعی در آبه ، البته معلوم نیست که آخرش چی بشه ها ، یهو دیدی خیر ما هم افتاد تو سزارین D:
مامان ساینا
21 تیر 91 10:15
انشاله به زودی نی نی رو تو بغل می گیری. به اندازه یک چشم به هم زدن فاصله با اون لحظه ها داری


ممنونم
البته اصلا عجله ندارم!گرچه که روزها خیلی تند تند داره می گذره
مامان شنتیا
21 تیر 91 10:48



خودت گلی
تارا
21 تیر 91 12:15
منم خیلی با زایمان در آب موافقم
انشاالله که زایمان خوبی داشته باشید
منو هم فراموش نکنید محتاج دعا هستم!


تجربه ای در این زمینه نداری؟ اگه داری حتما بهم بگو ، ممنون
خدا کنه عاقبت به خیر شی
تارا
21 تیر 91 22:23
http://www.tavalodearam.com


البته سه تا بیمارستان هم این کار رو می کنن : فرهمند فر ، شفا ، مادر و کودک
ممنونم از پیگیریت برام خیلی جالب بود
فهیم
21 تیر 91 22:26
سلام به مامان مهربون آینده.
و دعا برای سلامتی خودت و شهدای اینده انشالله.
مطالبت عالیه و دلشین
درست مثل همه مادرا
لذت بردم
قلمت همیشه گیرا انشالله.
واما بعد دعوت به یه خونه حقیر ،یه وب نوپا که خوشحال میشم قدوم یه مامان بعد از این مقید و مذهبی هم بهش وا بشه.
گرچه بیای یا نه من از این به بعد حتما بهت سر میزنم و با افتخار لینکت میکنم.


سلام و ممنونم ، ایشالا وبت از آب و گل در بیاد و واسه خودش وبی بشه !
سمیه
22 تیر 91 15:39
خیلی کار خوبی میکنی که کلاسها رو میری منم کلاسهای شنا و یوگا رو رفتم که در زایمانم تاثیر بسزایی داشت و زایمان خیلی خوب وراحتی داشتم
مراقب خودت و کوچولوت باش و تا میتونی از این لحظه ها سو استفاده کن !
مطمئن باش بعد از دنیا اومدن نی نی انقدر همسرت عذاب وجدان پیدا میکنه که این یک خورده عذاب وجدان تو پیشش هیچه!


خدا کنه آخرش این کلاسا به دردم بخوره؛
ممنونم که دلداریم دادی!عذاب وجدانم خیلی بهتر شد
سارا
22 تیر 91 16:23
سلام
صمیمانه دعا می کنم زایمان خیلی خوبی داشته باشی.
فکر کنم آخرای بارداری باشی. اما یه مطلب مناسب مادران باردار توی وبلاگ دخترم نوشتم. اگه دوست داشتید بخونید.
بقیه مطالب هم که تقریبا تربیتی هستن. خوشحال می شم نظرتونو در موردشون بگید. از نوشته هاتون متوجه شدم که خیلی شبیه هم هستیم.
یا علی


الان پنج و نیم ماهه هستم نمیدونم آخراش حساب میشه یا نه؛ اتفاقا چن بار اومدم وبت ولی دیدم ی بابا داره می نویسه نمی دونستم مامانه!وگرنه حتما نظر می ذاشتم!
حالا دوباره می یام



تارا
22 تیر 91 16:45
ممنون
حتما میرم
بخدا این روزا خیلی حالم بده
واسم دعا کنید


مرکز مشاوره همراز خیلی خوبه
مامان یاس
22 تیر 91 18:30
چند روز پیش یکی از دوستانم که باردار بود درمورد این زایمان در آب صحبت کرد به نظرم جالبه باید روش کار کنم ببینم کدوم بهتره التبه هنوز مامان نشدم
راستی گلم چرا یه ذره عذاب وجدان داری ؟


من تا قبل از حاملگی مطمئن بودم که میرم زایمان در آب ولی در حینش کاملا مردد شده بودم تا اینکه اونروز بالاخره تصمیم گرفتم! ایشالا مامان هم میشی؛

تازه همون ی ذره هم از بین رفت D:
آشنا
24 تیر 91 15:07
چه کلاس جالبی.
فایده هم دارن این کلاسا؟ نمی شه مطالبشون رو از تو سایتا و کتابا در اورد؟


کلا فایده دارن ولی در صورتی که آخرش سزارین نشی!
حتما میشه ، حالا خودمم سعی می کنم مطالبشو بنویسم.