ما همیشه با تو بوده ایم....این روزها بیشتر

زایمان در خشکی!

1391/5/7 13:10
348 بازدید
اشتراک گذاری

تازه فهمیدم برخلاف چیزایی که تو نت هست ، زایمان ما در آب نیست بلکه کاملا در خشکیه !
و فقط از آب و دوش و وان حمام برای تسکین درد استفاده میشه و زایمان روی تخت زایمان و کاملا در خشکی باید صورت بپذیره و ممکنه که صورت نپذیره ! به همین صراحت ؛ به همین راحتی !

نمیدونم شهرهای دیگه و حتی بیمارستانای دیگه چه جوری اند ولی برنامه ی ما از این قراره :
8 جلسه کلاس ، هر هفته یک جلسه ی یک ساعت و نیمه و هر جلسه 8000 تومان ، که تا یکماه پیش  5000 تومان بوده ، و اصلا هم کلاس با نظم و ترتیبی نیست ! چون متقاضی زیاد نیست ؛ یعنی اونی که جلسه چهارمه و اونی که جلسه اوله ، با هم سر ی کلاس میشینن و هیچ جلسه ای از سه نفر کمتر و از چهار نفر بیشتر نبودیم !

در کل راضیم ، مخصوصا توی این دوره ی قحطی زن حامله ، از دیدن زنان حامله بسیار خوشحال میشم ! تبادل نظرها ، نگرانی ها ، تجربه ها 
مقایسه ی وضعیت ها ، حالات
شنیدن توصیه ها و گپ و گفتها و دغدغه های مادران جوان و تازه کار

همه و همه برای من لازم و ضروری و روحیه بخشه ...
مخصوصا که همگی یک هدف واحد داریم : زایمان فیزیولوژیک

 

پ.ن: به آقای همسر فرموده ایم که سوره انشقاق حفظ بفرمایند برای لحظه ی موعود ! 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (13)

سارا
7 مرداد 91 15:26
سلام.همه ی وبلاگتون رو از اول خوندم.واقعا که خیلی عالی نوشتین.با اجازه لینکتون کردم.
یه سوال داشتم در مورد زمانهای قمر در عقرب.شما میدونین از کجا میتونم این زمانهارو پیدا کنم؟چون توی هیچ تقویمی نیست.ممنون


سلام
ممنونم
لطیفی
بله عزیزم با ی سرچ ساده تو گوگل زمانها رو میتونی پیدا کنی.
سمیه
7 مرداد 91 16:16
فکر کنم 1 یا 2 بیمارستان در ایران این نوع زایمان را انجام دهند
سوره انشقلق را هم خودتون بخونید فکر کنم بیشتر جواب بده


نه ، خیلی بیشتر از یکی دوتاست.
آخه من که اونموقع دارم جیغ میزنم !؟(آیکون شیطونک)
mumi
8 مرداد 91 3:29
سلام دوست و همشهری عزیز
فکر نمیکنم بایدی در کار باشه که شما حتما در خشکی زایمان کنی،اینطوری که نمیشه اسمشو گذاشت زایمان در آب بلکه میشه زایمان فیزیولوژی!در ضمن اگه دکتر و ماما با حوصله باشن و با تجربه ،زایمان شما رو در آب هم میتونن انجام بدن مگر اینکه مشکلی باشه و روی تخت بهتر از آب تشخیص داده بشه،.من که تا آخرین مرحله زایمان در آب بودم ودخترم هم در اب متولد شد نه در خشکی!
در هر صورت امیدوارم زایمان خوبی داشته باشی


سلاااام ! چقدر خوشحالم که بالاخره ی نفر پیدا شد که خودش از این روش استفاده کرده ! نمیدونم شاید مدلاش با هم فرق می کنن!؟
سارا
8 مرداد 91 11:44
سلام مرسی که بهم سر زدین.از راهنماییتون هم خیلی ممنون.همین الان داشتم میگشتم.خیلی خوب شد که پیدا کردم.بازم بهم سر بزنین خوشحال میشم


سلام
خواهش
حتما (گل)
مرجان
8 مرداد 91 14:07
من که زایمان اولم به دلیل جفت سر راهی کلا طبیعی بودنش منتفی شد و خدا رو شکر از این همه فکر و خیال راحت بودم بعدیها! هم که منطقا سزارین میشه و خلاص.
(همون گربه هه که دستش به گوشت نمیرسیدو اینا


بعضی وقتا این که تکلیف آدم روشنه ، خودش خیلی خوبه حالا اون تکلیفه هرچی میخواد باشه !
شفق
8 مرداد 91 16:31
سوره انشقاق رو ماه 9 هر روز بعد از هر نمازت باید بخونی. روزی 3 بار.
سلامت باشی عزیزم.


موقعی هم که درد زایمان میاد سراغمون باید بخونیم دیگه ؟
یه دختر محجبه(مجردی به سَبک خدایی)
9 مرداد 91 10:38
اینجوری که فهمیدم دو قلو باردارین؟به سلامتی
منم روز زایمانتون براتون صلوات میفرستم تا زایمان خوب و راحتی داشته باشید


از کجا همچین چیزی رو برداشت کردی ؟؟؟؟!

شفق
9 مرداد 91 13:34
دوستم میگفت دیگه حفظ شدی تا اون موقع. خودش همون لحظات خونده بود.


امیدوارم
ه
10 مرداد 91 2:28
چرا تو آب نیست!!!؟؟ چقدر بد


به دلیل نبود امکانات
ه
10 مرداد 91 15:37
وا! خب این پولا که میگیرن رو چیکار میکنن پس!؟ مگه امکاناتش چیاست؟


ی اتاق و ی ماما و ی وان !
فروغ
10 مرداد 91 17:49
سلام مامان تازه
امیدوارم دختر گلتون به سلامتی به دنیا بیاد
عزیز من یک جایی خوندم زایمان در آب تو ایران به خاطر نداشتن استاندارد های آب کمی خطرناکه برای مادر به خاطر ابتلا به عفونت ها
البته من در موردش تحقیق نکردم و مطمئن نیستم و نمیخوام خدای نکرده باعث استرس بشم فقط گفتم که تحقیق بیشتری انجام بدید
این خانوم کوچولو اسم هم داره یا نه هنوز؟


سلام
ممنونم که گفتی، خودمم خیلی اینو شنیدم ولی زایمان ما تو خشکیه نه آب !
حالا بازم می پرسم.ممنونم
تا هفت روزگی فاطمه بانو صداش می کنیم تا ببینیم بعدش چی میشه...
مامان آمیتیس
14 مرداد 91 3:50
سلام. من تو یه شبکه دیده بودم که موقع زایمان در آب پایین تنه زن کاملا تو آب بود و بچه تو آب بدنیا اومد. آخه اگه تو خشکی باشه که دیگه زایمان در آب حساب نمیشه‏!‏ انشاا‏... که شما به سلامتی زایمان کنید


سلام
درسته ، اسم روشی هم که ما استفاده می کنیم زایمان فیزیولوژِک ه ولی قبلا (تا دو سال پیش)واقعا زایمان در آب بوده.
ممنونم
مامان محمد امین
14 مرداد 91 14:45
آموزشهای این کلاسها اتفاقا مفیده اما مشکل اینه که وقتی درد سراغ آدم میاد همه اون روشها یادش میره و کسی هم نیست که مثل یه مادر مهربون یا قابله های قدیمی به داد آدم برسه!
مشکل بعدی هم اینجاس که بعضی از پرسنل بخش زایمان اساسا تحمل جیغ و داد تو رو ندارن و لذا پیشنهاد میکنم توی دلت فریاد بزنی و حتما یه قرآن جیبی کوچولو و دعاهای لازم رو با خودت بببری تا اوقاتت به خوبی سپری بشه.
من همه این کارها رو کردم اما آخرش پسر کوچولوم رو به شیوه سزارین دادن بغلم!!


چه پیشنهاد خوبی دادی ، ممنونم
پس از الان باید جزوه ی اتاق زایمانمو هم آماده کنم.